در سال 1971 یک مبتکر ژاپنی بر اساس بازی "Reversi" اتللو را طراحی و ثبت تجاری کرد. این بردگیم انتزاعی و استراتژیک است که با وجود عمر کوتاهش در ذهن علاقه مندان بازی های فکری سراسر جهان شهرت و محبوبیت روزافزونی ایجاد کرده است. جذابیت این بازی دونفره در این است که قواعدی بسیار ساده دارد، ولی استراتژی هایش پیچیده و عمیق است. نام بازی اتللو برگرفته از نمایشنامه شکسپیر نوشته شده در سال (1604) میباشد. زمینه و رنگ متضاد مهرههای بازی ناشی از شخصیتهای خیر و شر نمایشنامه است. بازیکنی که در پایان بیشترین مهره را در صفحه داشته باشد، برنده است.این اتفاق از طریق محاصره مهره های رقیب و تغییر رنگ آن ها، در طول بازی امکان پذیر است.